Golfová hřiště ČR
Ostravice patří již mnoho let k tomu nejlepšímu, co moravský golf nabízí, a patří také mezi nejnavštěvovanější resorty v celé České republice. Na druhou stranu samotný GC Ostravice patřil spíše mezi menší kluby. Na konci loňského roku poprvé v historii přesáhl počet členů 270 hráčů.
Samotný klub vnímal jako hlavní bariéru růstu počtu členů vstupní poplatek, který stále zůstával v úrovni 150 tisíc korun. Na konci loňského roku se tak GC Ostravice dohodl s provozovatel resortu, společností TMR, na významném kroku, a to zrušení vstupního poplatku. Jak se podařilo vše vyjednat se stávajícími členy klubu a jak se k celé situaci postavil provozovatel Golf &Ski Resortu Ostravice, na to nám odpověděli ti nejpovolanější: Otakar Albrecht (OA), prezident GC Ostravice, a Jan Kastner (JK), zástupce společnosti TMR.
Popište nám, k čemu tedy přesně došlo.
OA: Po dohodě s členy klubu jsme od letošního roku otevřeli variantu členství bez vstupního poplatku, které je totožné s plným členstvím, ale původním členům bude poskytováno rozsáhlé plnění služeb nad rámec běžného členství.
Tento typ členství bude nabízen dlouhodobě?
OA: Ano, členství bez vstupního poplatku bylo zařazeno do stanov klubu a je s ním počítáno již navždy. Není nijak limitováno časově, ani noví hráči nemají omezen počet let, kdy si mohou toto členství zakoupit. Zkrátka mohou se stát členy klubu bez vstupního poplatku a využívat členství doživotně.
JK: Záměrem bylo faktické zrušení vstupního poplatku a vznik tohoto nového typu členství je z našeho pohledu jen technické nastavení.
Proč jste se rozhodli k tak významnému kroku?
OA: Náš klub byl dlouhodobě tímto vstupním poplatkem „zakonzervovaný" a přírůstek nových členů se počítal v jednotkách. S tím jsme nebyli spokojeni hlavně z toho důvodu, že klub patří k těm menším počtem členů, a věříme, že vzhledem k atraktivitě resortu i jeho umístění si zaslouží větší členskou základnu. Vnímali jsme z okolí zájem o členství, které ale brzdil dnes již přehnaně vysoký vstupní poplatek.
JK: Jako provozovatel resortu jsme tuto snahu velmi rádi podpořili. I pro nás je velikost členské základny důležitý parametr.
Jak se k tomuto rozhodnutí postavili členové, kteří vstupní poplatek již uhradili?
OA: Tuto záležitost Honza Kastner projednal v rámci možností s členy klubu. To probíhalo asi šest měsíců. V podstatě se jednalo o celou zimu, a také proto jsme s touto novinkou vyšli do světa až později na jaře. Nicméně díky tomu byli členové předem se vším obeznámeni a také získali značné výhody navíc.
O jaké výhody se jedná a kteří členové je obdrželi?
JK: V principu jde o služby resortu, jako jsou zapůjčení buginy, míčky zdarma na driving range, volná green fee pro doprovod, vstupy do wellness a samozřejmě slevy na další služby jako například golfoví trenéři nebo masáže, případně konzumace v restauraci.
Zaznamenali jste nějaké negativní reakce z klubu nebo z okolí?
OA: Přiznám se, že vlastně ne. Z členů klubu se nám s námitkami nikdo neozval a věřím, že jsou všichni takto spokojeni. Pokud jde o okolí, tak nejčastější výtka se vztahuje k tomu, že jsme s touto informací vyšli až na začátku sezony, kdy má většina hráčů členství uhrazené, a mohou tak naši nabídku využít až od příští sezony. To bylo ale dáno složitostí jednání s členy klubu v rámci lockdownu, kdy jsme se nemohli sejít. Ale velká část hráčů z okolí to rozhodnutí hodnotí pozitivně.
Takže se dá říci, že i stávající členové jsou spokojeni?
OA: Věřím, že ano. V dnešní době je již velmi těžké členství někomu přeprodat dále a získat tím zpět alespoň část svého vstupního poplatku. Současně navýšení počtu členů klubu nám umožní do budoucna nenavyšovat významně roční členský poplatek.
JK: Ano, to je situace, která zkrátka nastala, a resort ani klub s tím nemá možnost nic udělat. Tak se vyvinul celý český golf. Krok, který jsme udělali, je pro členy vlastně cesta, jak získat vloženou hodnotu zpět v podobě služeb resortu zdarma. Myslím, že se opravdu jedná o win-win situaci. Tyto výhody obdrželi všichni členové, kteří v minulosti uhradili vstupní poplatek.
To zní jistě zajímavě, ale všechny uvedené služby tedy vlastně členům věnoval golfový resort Ostravice, respektive jeho provozovatel TMR. Jak jste se na tomto dohodli?
OA: Jsme velice rádi, že máme v resortu tak silného partnera, který může našim členům nabídnout výše uvedené benefity současně s výhodami v jeho dalších resortech. Je pravda, že TMR vlastně věnuje veškeré uvedené výhody, a vnímám to tak, že klubu vyšli provozovatelé resortu velmi vstříc.
To je tedy otázka na Jana Kastnera, jaká byla motivace TMR k takové podpoře klubu?
JK: Klub je pro nás samozřejmě zásadním partnerem v resortu a máme dlouhodobě výborné vztahy. Proto jsme jej v tomto rádi podpořili. Současně nám to samozřejmě dává smysl, a to hned ze dvou důvodů. Jednak věříme v nárůst domácí členské základny. Tento předpoklad se prozatím potvrzuje, protože již za první měsíc od zveřejnění jsme zaznamenali 50 nových členů. Současně tyto aktivity podporujeme, neboť věříme, že se jedná o dlouhodobé směřování golfu v ČR, který postupně ustupuje od tradičního klubismu k větší liberalizaci.
Věříte tedy, že to byl kro správným směrem?
JK: Ano, na jedné straně padla jedna z velkých bariér vstupu do golfového prostředí a tento krok nám pomáhá při lákání nových adeptů ke golfu z našeho okolí. Je to nejen zcela evidentní trend, ale bereme to zároveň také jako cestu pro golf jako takový. Lidé rádi cestují, objevují nová hřiště, ne všichni chtějí být vázáni jen na jedno. Vidíme to například i na stoupajícím zájmu o naše rozšířené členství, které umožňuje golfistům hrát na více hřištích v Česku i na Slovensku.
Jak hodnotíte tento krok zpětně za klub?
OA: Myslím, že je poměrně brzy na hodnocení, ale první reakce jsou výborné. I zájem hráčů z okolí je větší, než jsme čekali. Díky důkladnému projednání s členy klubu nevznikly ani žádné komplikace uvnitř klubu, a tak myslím, že prozatím je hodnocení velmi pozitivní.
Noví členové se rekrutují z okolních klubů, nebo jde o prvočleny?
OA: V tuto chvíli je asi 80 % nových členů přestoupivších odjinud. Prvočlenů je tedy menšina, ale to je asi očekávatelné v takto krátkém období hned po zveřejnění. Předpokládáme, že tento poměr se bude postupně překlápět ve prospěch prvočlenů.
Jak zpětně hodnotíte celý proces? Bylo to náročné?
JK: Za nás jistě pozitivně. Celá debata proběhla velmi konstruktivně a změna pak hladce. Věřím, že tím klub i resort udělaly krok správným směrem, a v budoucnu teprve ještě doceníme všechna pozitiva, která to přinese.
OA: Souhlasím. Chci poděkovat členům, kteří se mohli v rámci složité covidové doby na přípravě aktivně podílet a značně tak napomohli hladkému průběhu celého procesu.
Převzato z časopisu GOLF 6-7/2021
Zdroj: GC Ostravice, foto: Marek Hájkovský
Přihlášení Golf News
Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.