Golf - jako jeden z mála sportů - stále zachovává dělení hráčů na profesionály a amatéry. Leckdo považuje toto dělení za zbytečné či minimálně překonané, nicméně pravdou zůstává, že ani při poslední velké revizi ze strany řídích orgánů golfu, tedy R&A a USGA, nedošlo v této oblasti k žádnému výraznějšímu posunu a ani v blízké budoucnosti nelze něco podobného očekávat.
Samostatnou kapitolou je sponzoring a s ním spojené reklamní působení. Oboje je opět ve své podstatě zakázané s tím, že existuje několik výjimek. Velký pozor si musí dávat zejména hráči „mající golfovou dovednost nebo věhlas", nicméně nejen oni. V prvé řadě amatér může zdarma přijmout golfové vybavení od jeho výrobce či prodejce, ovšem nesmí s tím být spojena žádná forma reklamy. Hráč se vůbec musí zdržet jakéhokoli zapojení do reklamy, ledaže by se jednalo o podporu uznávané charity nebo o projekt sledující rozvoj a podporu golfu, avšak každý takový případ musí být schválen federací a hráči z něj nesmí plynout žádný osobní zisk. Poslední často diskutovanou formou reklamy je logo na oblečení - zde je v zásadě povolena výjimka pro soutěže družstev, ale i tam jsou dána omezení: loga nesmějí přesáhnout určitou velikost/plochu, přičemž omezení je stanoveno délkou obvodu loga, který může mít nejvýše 22 cm v případě jednoho každého kusu oblečení (včetně bot, klobouků nebo čepic), nebo 50 cm v případě bagu. V případě více log (ať už od jednoho, nebo více sponzorů) se omezení vztahuje na součet obvodů všech log (nelze se tedy „polepit" spoustou malých log). Kromě toho může na všem z uvedeného být logo/vlajka státu, federace či klubu. Celkem se tak na jednom kusu mohou objevit tři typy log: standardní logo výrobce (např. Nike, Chevro apod.), logo týmu (např. Česká republika, ČGF, GC Praha apod.) a konečně logo sponzora (např. Řeznictví Krkovička apod.). Na druhou stranu oblečení a vybavení takto získané v rámci účasti v soutěži družstev hráč může následně používat i v dalších soutěžích včetně turnajů jednotlivců. Co naopak hráč nemůže, je umístit si na oblečení či bag své jméno ve větší a výraznější formě, než je případně praktické pro identifikační potřebu - malý nápis Jan Nejlepší na okraji bagu je v pořádku, velké, z dálky čitelné provedení přes celý bag už nikoli.....
Zdroj: Dalibor Procházka, cgf.cz
|
Přihlášení Golf News
Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.