Nejčastější činností, při níž respondenti poslouchají audioknihy, je řízení auta. Téměř 26 % lidí si zpříjemňuje cestu za volantem poslechem audioknih. Patříte mezi ně?
Již třetí ročník Velkého audioknižního průzkumu, pořádaného portálem Audiolibrix.com, se podíval na vývoj trhu i posluchačských návyků a zvyklostí, aby tak utvořil ucelený obraz o změnách a vývoji situace na našem audioknižním trhu.
Letos se průzkumu účastnilo 1300 respondentů (tedy téměř dvakrát více než loni) a z výsledků vyplynuly zajímavé a v některých ohledech i překvapující informace.
Mobilní zařízení a download stále na vzestupu
Letošní ročník průzkumu ukázal, že více než 56 % lidí poslouchá audioknihy na svých mobilních zařízeních. Přes 35 % respondentů poslouchá audioknihy přes audioknižní mobilní aplikace a 21 % lidí volí k poslechu jinou aplikaci přehrávající hudební soubory na mobilu či tabletu.
Nejvíce s nimi cestujeme a odpočíváme
Nejčastější činností, při níž respondenti poslouchají audioknihy, je řízení auta. Téměř 26 % lidí si zpříjemňuje cestu za volantem poslechem audioknih. Ve veřejných dopravních prostředcích rádo poslouchá až 12 % respondentů a doma při domácích, kreativních nebo řemeslných pracích až 22 % respondentů.
Mezi lidmi stále panuje mylné přesvědčení o tom, že audioknihy jsou pouze pro ty uspěchané, kteří číst nestíhají. Průzkum ale ukázal, že až 31 % respondentů si na audioknihy rádo najde čas a příběhy si vychutná v klidu. 13 % respondentů poslouchá audioknihy nejraději doma při odpočinku a až 18 % posluchačů si audioknihy pouští v noci před spaním.
"Audioknihy umožňují lidem při čtení jinak nemyslitelný multitasking. Místo nekonečného poslechu stejných skladeb v radiu, neměnících se negativních zpráv, na které nemáme žádný vliv, si s audioknihami může každý vybrat, jak ten "volný" čas trávit. Není to jenom o čtení, když člověk nestíhá, ale také o čtení, kdy si člověk vybírá, co chce vstřebávat a co ne," říká Ivan Sabo z portálu Audiolibrix.
Díky audioknihám čteme více
Audioknihy za poslední roky probudily zástupy bdějících čtenářů - řada lidí si díky poslechu mluveného slova opět našla cestu k literatuře. Navíc z odpovědí respondentů vyplývá, že 47 % z nich čte díky audioknihám více než dříve.
Přidaná hodnota
Novým trendem je tzv. dramatizovaná četba, kdy je předloha interpretována v celé své délce, ale vystupuje v ní více interpretů, kteří přidávají i momenty čistého hraní. Celých 43 % respondentů tuto formu interpretace upřednostňuje před klasickou jednohlasou interpretací.
Na závěr
Velký audioknižní průzkum ukázal, že audioknižní trh začíná i v našich končinách růst podobně, jako tomu bylo před lety v USA, Velké Británii nebo Německu. Segment trhu, který ještě před pár lety neexistoval, nabírá každoročně na síle. Pokud bude domácí trend sledovat ten zahraniční, v blízké budoucnosti by audioknihy mohly předběhnout prodeje knih elektronických.
Zdroj: Protext
Přihlášení Golf News
Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.