johnson-na-750Spousta nádherných golfových soubojů, parádních ran a napínavých duelů muže proti muži nabídla minulý týden jamkovka WGC-Dell Technologies Match Play v texaském Austinu. Po turnaji, jež ovládl Billy Horschel, se ale paradoxně možná ze všeho nejvíc řešil málokdy vídaný spor mezi dvěma hráči, kteří jinak zůstali v poli poražených. A neméně paradoxně šlo přitom o golfisty, kteří jsou právem považováni za velké profíky a gentlemany, konkrétně Kevina Na a světovou jedničku Dustina Johnsona.

Oč šlo? Oba Američané v pátek dohrávali proti sobě svou skupinu. Zatímco Na už dál postoupit nemohl, populární DJ ještě šanci měl, k tomu ale potřeboval kromě jiného právě vyhru nad svým krajanem. Zápas se ale vyvíjel spíš v jeho neprospěch, když dospěl na green jedenácté jamky. Johnson těsně minul pat ze zhruba dvou a půl metru, načež mu zbývalo dohrát míč z nějakých třiceti centimetrů. Ve formátu jamkovky jde samozřejmě o gimmie, které vám soupeř víceméně automaticky uzná za proměněné, nicméně - musí tak skutečně učinit.

Av tom byl právě kámen úrazu. Světová jednička totiž balon zvedla bez mrknutí oka, aniž by se Johnson na soupeře vůbec podíval. A Na si to nenechal líbit. Okamžitě ke krajanovi přistoupil a všudypřítomné ruchové mikrofony zachytily, jak mu důrazně vysvětluje, že to sice samozřejmě bylo blízko a že mu jeho pat uzná, ale musí se ho na to nejdřív zeptat. To ovšem poněkud namíchlo i jindy naprosto flegmatického Johnsona, a oba hráči si vyměnili pár nepříliš vlídných slov, než se konečně odebrali na další odpaliště.

Na celou situaci se můžete podívat pod prvním z odkazů níže, nálada v americkém flajtu ale každopádně citelně ochladla a nijak vřelé nebylo ani rozloučení, tím spíš, že Na nakonec duel vyhrál a definitivně tak soupeři překazil šanci na postup. „Nebudu přeci patovat ránu ze vzdálenosti jedné stopy," stěžoval si krátce nato dotčený Johnson novinářům v rozhovoru, zatímco jeho krajan se hájil: „Jasně, že bych mu to uznal, ale ještě jsem neřekl vůbec nic a on už míč zvedal! Tak jsem ho jen upozornil, že takhle se to nedělá."

A jak se později ukázalo, v tom byl nakonec další trochu sporný moment. Pokud totiž nedošlo na darování patu (v angličtině se používá výraz „concession") hned před ranou, čistě podle pravidel jej Na vlastně nemohl soupeři takhle zpětně vůbec uznat! Věc tudíž museli složitě přezkoumávat rozhodčí a řešit, zda se chyby ve finále nedopustili oba hráči. Johnson ale potvrdil, že byl ve větrném počasí přesvědčen, že slyšel, jak mu soupeř pat daroval, a sudí nakonec situaci posoudili jako nedorozumění, na které pravidla myslí - přičemž za bernou minci platí slovo daného golfisty či golfistů.

Otázkou teda zůstává jen to, jak si mrzutý incident přeberou oba Američané, kteří se samozřejmě dříve nebo později někde na hřišti zase potkají - a může to klidně být i v jednom týmu, například při podzimním Ryder Cupu...

Připravil: Lukáš Pařenica

Zdroj:
https://www.pgatour.com/video/2021/03/26/kevin-na-and-dustin-johnson-discuss-conceded-putt-at-wgc-dell-ma.html
https://golf.com/news/why-dustin-johnson-kevin-na-controversy-resolved-after-match/
https://www.instagram.com/p/CM5cNuupm6U/


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News



Poradna

Může být profík kedíkem amatéra?

Pekne pozdravujem pán Slezák. Prosím Vás môže mi na komerčnom dospeláckom turnaji robiť caddyho môj golfový tréner. N ...

Poradna

Žena, začátečník - nákup holí

Dobrý den, jsem úplný začátečník a ráda bych si pořídila své první vybavení. Na výběr je mnoho možností a nevím jaké. ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...